Thursday, June 16, 2011

kisah hati...



12.00am 16th June 2011

Dear my lovely cik AMY...

Aku tahu apa yang kau alami sejak 2 tahun terakhir kehidupan kau.Aku tahu keperitan yang kau alami sejak 2 tahun ini.Pelbagai dugaan yang kau hadapi sebagai insan yang lemah lagi kerdil. Tapi tidakkah kau sedar bahawa dugaan ini yang mendekatkan diri kau kepada Allah.Malah banyak perkara yang lebih kau kenal tentang ilmu Allah ini. Tiada yang kekal di dunia ini, hanya pahala dosa akan dihitung di sana kelak.

Aku tahu kau sedih dengan apa yang kau alami.Aku mengerti. Aku kenal kau. Aku tahu kau menangis. Aku tahu luluh hati mu itu. Tapi ini semua sudah suratan takdir ke atas mu my dear..
Kau harus tabah. Kau harus kuat.

Dugaan yang kau hadapi ini, tidak la seberat dugaan sahabat mu yang lumpuh sejak 6 tahun yang lepas. Dugaan mu itu terlalu sikit berbanding dugaan yang dihadapi oleh sahabat mu itu my dear..

Bersabar lah banyak-banyak. Sesungguhnya Allah mengetahui segala rahsia alam rahsia azali yang tidak diketahui oleh sesiapa pun. Hanya Dia yang mengetahuinya.

Cik AMY ku sayang...janganlah bersedih berduka hati...banyakkan bersabar..banyak kan istighfar.Moga akan datang ini adalah yang terbaik untuk kau. Rahsia Allah,kita tak tahu.Rahsia kita, Allah tahu.

Berdoalah agar Allah beri yang terbaik untuk kau, dan mohon lah agar Allah redhakan hatimu dalam setiap dugaan yang menjadi takdir untuk mu. Bersabarlah my dear...


nota rambut: aku mula-mula nak tulis surat resign untuk tuan aku ni,sebab aku nak belah dari hidup dia.Tapi tak sampai hati bile tengok dia tengah berduka lara.huhuhuh.Jiwang plak aku.Ayat di atas ayat TERBAEKK dari seekor teddy macam aku. Derrr..

6 comments:

  1. Tuan kau putus cinta ke apa ni? Takpe takpe, take my shoulder to cry on.

    Entri terkini : Senarai Kanak-Kanak Popular.

    ReplyDelete
  2. cakap kat tuan ko....

    "rileks ar, ade lgi yang lagi teruk dari tuan ko...jangan pandang kegembiraan org lain tpi pandanglah kesedihan org lain..."

    tuan ko boleh paham ker x nie....ke nak suh aku ckp bhs jerman...:p

    ReplyDelete
  3. Zizie...ok..thank you.Nnt aku gtau dia ok..heheh

    Adah... jawa dia paham jugak.hahahaha.Thanks aaa..nnt aku gtau dia ok.

    ReplyDelete
  4. apsal denagn cik amy tu teddy? len mcm je, xle ke nk share

    ReplyDelete
  5. Alamak.. macam berat je ujian tuan ko dapat ni Ted.

    Ko kena selalu sokong dia dari belakang ok!

    Memang TERBAIK ayat² ko tu!

    ReplyDelete
  6. Jank...hahaha..ni aku tlg share la nie,tak paham ek???email2..hahahah


    YOU...memang berat.Aku rasa tulang belakang aku pun dah nak patah.Huhuhuhu. Memang terbaik aku karang..sambil dengar lagu Cinta Kristal,baru jadi.HAHAHAH

    ReplyDelete